Polityka Prywatności
Polityka Prywatności wyjaśnia zasady, na jakich przetwarzane są Państwa dane osobowe oraz omawia Państwa podstawowe prawa związane z przetwarzaniem przez Kancelarię Państwa danych osobowych.
Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Adwokata i Doradcy Restrukturyzacyjnego Ryszard Manikowski (Kancelaria/Kancelaria AIDRRM) z siedzibą w Poznaniu, adres: ul. Grunwaldzka 38 B lokal 3, 60 – 786 Poznań. Dane osobowe są przetwarzane na zasadach określonych w przepisach o ochronie danych osobowych, w tym w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz w polskich przepisach wydanych w związku z RODO, w tym ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Kancelaria AIDRRM zachowuje dane osobowe w poufności i zabezpiecza je przed niepowołanym dostępem osób trzecich na zasadach określonych w wyżej wskazanych aktach prawnych.
W razie pytań dotyczących przetwarzania danych należy skontaktować się bezpośrednio z Kancelarią.
Kancelaria AIDRRM gromadzi i przetwarza dane osobowe:
- w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Kancelarią jako administratora danych: w celu świadczenia usług na rzecz Klientów, oraz w celu zapewnienia bezpieczeństwa teleinformatycznego związanego ze stroną www.manikowskilegal.pl (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celu wykonywania umów zawieranych przez Kancelarią z Klientami, (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- w celu prowadzenia rekrutacji osób zainteresowanych pracą lub współpracą Kancelarią (podstawa prawna, odpowiednio, art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
Przetwarzamy dane osobowe również w zakresie wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Kancelarii (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
Przetwarzanie danych osobowych Klientów odbywa się na zasadzie dobrowolności, jednakże w zależności od okoliczności odmowa udostępnienia danych lub żądanie ich usunięcia może uniemożliwić kontakt lub wykonanie zleconej usługi. Przetwarzanie danych osobowych w ramach świadczenia usług pomocy prawnej uregulowane jest w umowach zawieranych z klientami lub w ogólnych warunkach dot. świadczenia usług prawnych.
Kancelaria nie przesyła informacji handlowych drogą elektroniczną. Kancelaria nie przetwarza danych osobowych w celach marketingowych. Państwa dane osobowe nie są przedmiotem profilowania jako jednej z form zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawnych dotyczących ochrony danych osobowych i w przewidzianym w nich zakresie przysługuje Państwu prawo dostępu do Państwa danych osobowych, prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Niektóre z tych uprawnień mogą nie przysługiwać w zakresie przetwarzania danych w ramach świadczenia pomocy prawnej.
Mają Państwo prawo do wniesienia skargi związanej z przetwarzaniem przez Kancelarię AIDRRM danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Dane osobowe będą przetwarzane, odpowiednio, do czasu zrealizowania właściwych prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Kancelarią AIDRRM jako administratora danych związanych z przetwarzaniem określonych danych, do czasu upływu terminów przedawnienia związanych z umową, z którą jest związane przetwarzanie danych osobowych, lub związanych z przedawnieniem obowiązków wynikających z przepisów prawa.
Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być w szczególności podmioty powiązane bezpośrednio lub pośrednio z Kancelarią, w szczególności w sposób organizacyjny lub osobowy, które miałyby siedzibę w jednym z Państw Członkowskich Unii Europejskiej, a także zewnętrzni dostawcy usług (np. podmioty świadczące usługi IT, biegli, księgowi, tłumacze, prawnicy, organy administracji, służby państwowe i sądy. Podmioty te są zobowiązane do zachowania Państwa danych osobowych w poufności i wykorzystywania ich wyłącznie w celu realizacji zlecenia np. wyceny. Państwa dane osobowe przetwarzane są w siedzibie Kancelarii.
Polityka prywatności może ulegać zmianie. Zmiany będą udostępniane na stronie internetowej Kancelarii. Obecna wersja obowiązuje od 30 marca 2024r.